Засновники Ордену Босих Кармелітів

388688 447994795266763 1549728977 nСВЯТА ТЕРЕЗА ВІД ІСУСА 
(
Teresa 
de Cepeda Ahumada); 1515-1582

Полум’яна відкривателька внутрішньої краси

Майбутня свята приходить на світ у кастильському місті Авіля у березні 1515 року. Вона зростає в атмосфері сімейного тепла, оточена любовю  дев'яти сестер і двох братів. У віці 14 років втрачає матір. Ще малою дівчинкою, заохочена  прикладом святих, прагне віддати життя за Христа.

Ці дитячі прагнення, очищені з тривіальності, з роками  запалають нездоланною тугою за Богом. Захоплена рицарськими романами та  товариством легковажних приятелів, юна Тереза віддана батьком під опіку сестер августинок. Приклад набожного життя, молитва, а також читання добрих книжок ламають в ній велике небажання до чернецтва. Маючи 21 рік, вона вступає до кляштору кармеліток у Авілі. Вразливість на Бога і дратуюче прагнення марнославства точитимуть непримиренну боротьбу в її серці протягом майже 20 років.  Незважаючи на незвичайні попередження Христа, не вміє розірвати дошкульних уз. На понад рік кидає внутрішню молитву. Раптова хвороба і смерть батька є для неї новим струсом болю і загостреного відчуття самотності. Страждання разом з гостим усвідомленням власної невірності розпочинають в ній інтенсивний процес змін.

Тереза повертається до молитви. Виснажена зусиллями, зі щоразу більшою ревністю доручається Богові. Кульмінація драми наступає під час Великого Посту 1554 року. Навернення, що торкається глибин серця, розпочинає новий етап в її житті. Зазнає незвичайної ніжності Ісуса. Довірливість, приховану до цього часу, цілковито віддає Богові. Надмір містичної благодаті заливає її спраглу кохання душу. Відкриває незрівнянну цінність Людяності Христа, як Дороги, що веде до повноти Життя

Молитва стає для Терези приятельською близькістю «з Тим, про Кого ми знаємо, що нас кохає». Шукає провідників по незнаних доти стежках. Народжується в ній сильне прагнення більш досконалого життя, неподільно відданого улюбленому Богові. За дорученням самого Ісуса, долаючи шалений спротив, вона приступає до створення першого кляштору Босих Кармеліток в Авілі. По двох роках зусиль, 24 серпня 1562 року, до кляшторної каплиці вноситься Пресвятий Сакрамент.

Так розпочинається історія Нового Кармелю, відданого безустанній молитві за Церкву. Впродовж наступних 13 років, тобто від 1562 до 1575 рік, незважаючи на безперервні хвороби і цілковитий брак коштів, Тереза закладе 11 «голуб’ятень” Пресвятої Діви Марії, так бо вона називала новоутворені кляштори. У своїх творах «Дорога досконалості», «Внутрішній Замок», спрямованих до сестер, представить фундамент і дорогу духовного зростання, спираючись на власний багатий досвід. Наполегливо піклується про заснування також чоловічого кляштору. Її зусилля принесуть бажані плоди. Перші Босі  Кармеліти святий Іоан від Хреста і отець Антоній від Ісуса розпочинають регулярне життя в Дуруельо у 1568 році.

У вільні хвилини Тереза веде багату кореспонденцію, створює поезії містичного змісту та  інші твори, в яких залишає опис містичних благодатей, історію свого життя, а також перебіг заснування  проваджених нею кляшторів. Від 1575 року до смерті святої виникне наступних п'ять кляшторів. Незвичайна тверезість її розуму позначатиме кожен вчинок, а яскрава  жіночність додасть їм чарівливої цінності. Відходить свята Тереза з цього світу на 67 році життя, зі зрілим і сповненим миру серцем.

 

san juan de la cruz 1 - KopiaСВЯТИЙ ІОАН ВІД ХРЕСТА 
(Juan de Yepes); 1542-1591 

Невтомний пілігрим вузькими стежками віри

Його життя розпочинається у бідній сім'ї з містечка Фонтиверос в серединній Іспанії в 1542 році. У дитинстві Іоан втрачає батька і одного з двох братів. Початки гуманітарної освіти отримує в єзуїтському колегіумі в Медина дель Кампо. Вразливе серце і дитяча простота є родючим грунтом, в якому Бог пробуджує прагнення чернецтва. Маючи 21 років, він стукає до дверей кармелітів в Медина. Тоді ж у знаменитому університеті в Саламанці розпочинає студіювати філософію і теологію. Ревність чернечого життя збуджує, одначе, нездоланне прагнення більшого радикалізму.

На думку приходять картезіанцічернечий орден, що зберігає вірність первинній суворості. Одначе Божий план є іншим. На його дорозі з'являється жінка - Тереза від Ісуса. Юний Іоанзнаходить у ній серце, закохане у Бога, сповнене євангельською мудрістю. Захоплений нею, пристає до розпочатої справи реформи. Разом засновують перший кляштор Босих Кармелітів у Дуруельо.

Бідність, яка в дитинстві позначала його повсякдення, тепер стає його особистим вибором. Два роки, проведені в солодкій близькості з Богом, надалі перейде у мовчання, яке, за відчуттям Іоана, є найвідповіднішою мовою перед обличчям величі Божої любові. Перейнятий Його потаємною присутністю, ненав’язливо несе Його іншим. З батьківським серцем піклується про доручених йому постулянтів (послушників) у Пастрані. Регулярно відвідує Сестер з Авіли, служачи їм як духівник і проводир у духовній мандрівці. Кожного огортає особливим,  особистим поглядом.

У 1578 році Іоана неслушно ув'язнюють, як бунтівника, у карцері кармелітанського кляштору в Толедо. Цей темний час безвинного страждання розквітне в його серці зрілими плодами любові. Період, позначений найбільшою темрявою і упослідженням, є водночас найбільш плідним періодом. Саме тут народжуються прекрасні поеми «Темна Ніч», «Духовна Пісня», а можливо, і деякі інші твори, які дійшли до нас. Після втечі з карцеру Іоан певний час переховується в монастирі сестер-кармеліток у Толедо.